Norsk språk English language
Kontakt oss

Hatløy Maritime AS

Nesevegen 40 – 6065 Ulsteinvik
+47 70 01 99 20
firmapost@hatloy.no 

Ståle Hatløy
Daglig leder

+47 70 01 99 20 
stale@hatloy.no 

Stian Hildre
Salg/Service

+47 913 47 192
stian@hatloy.no 

logo.png
 
 
 

Honda BF60

bf60945.jpg
Informasjon
Motortype: 4-takts, overliggende kam
Antall sylindre: 3
Kubikk: 998 cc
Boring: 73 mm
Slaglengde: 79,5 mm
Effekt (HK): 60
Tenning: Mikrocomputerprogrammert
Start: Elektrisk
Kjølesystem: Væske
Turtallsregister: 5000 - 6000
Dødmannsknapp: Standard
Antall gir: 2,07
Girveksler: F - N - R
Lengde: 866 mm
Bredde: 417 mm
Høyde: 1397 mm
Kjøreklar vekt: 110 kg
Stamme Lengde: 531 (L) mm
Stamme Type: lang (L) - ekstra lang (XL)
Powertrim: Standard

MILJØMOTOREN Den vannavkjølte 3-sylindrede motoren er klassenes beste på hastighet, bensinforbruk, støynivå og gir maksimal komfort om bord. Den er meget effektiv og rask med moderne 4-takts teknologi, kombinert med lav vekt og kraftig akselerasjon. Motoren er utstyrt med det elektroniske innsprøytingssystemet (PGM-FI), Hondas unike patentbeskyttede BLAST system og et undervannshus med meget lav vannmotstand. Resultat – et ekstremt godt «fraspark» og høy topphastighet. BF60-serien har Honda’s drivstoffkontrollsystem ECOmo, dette bidrar til en bensinbesparelse på inntil 13 prosent i forhold til dagens konkurrenter i markedet. Motoren har allerede imponert fagpressen ” Motorlyden er nesten vidunderlig, støynivået er behagelig…” og hva bensinforbruket angår så skriver samme journalisten ” Reduserte vi turtallet med 1000 omdreininger var forbruket gått ned til det halve”. Markedets mest avanserte motor i mellomklassen er utrolig komfortabel og lett i bruk. BÅTMAGASINET (Nr. 1-2010) DRIVSTOFFØKONOMI Det elektroniske PGM-FI bensininnsprøytingssystemet og ”mager forbrennings-kontroll” (Lean Burn) og ECOmo (Economy Controlled Motor) bidrar til om lag 20 % bedre drivstofføkonomi under marsjfart enn tilsvarende tradisjonelle firetaktere under tilsvarende forhold. MILJØMESSIG YTELSE Det komfortable støynivået oppnås gjennom bruk av lengre eksoskanal og et optimalisert ribbedesign i den øvre seksjonen for ekstra stivhet. Motoren leverer fremragende miljømessig ytelse, med utslipp godt under RCD-standarden, som er den strengeste i verden. Den nye Honda BF60 er 97 % resirkulerbare. DRIFTSYTELSE Den nye BF60 utnytter BLAST teknologi for bensin/luftblanding og tenningstider, der en datachip velger optimale tenningstider for den aktuelle bensin-/luftblandingen, og sikrer optimal akselerasjon. Et nytt og strømlinjeformet girhus sørger for redusert hydrodynamisk motstand i vannet, kompakt motor-konstruksjon og andre lettvektsteknologier bidrar til de beste topphastigheter i denne motorklassen. En stor anti-kavitasjonsplate bidrar til å redusere motstand og vannsprut under kjøring. HOLDBARHET OG PÅLITELIGHET Et sett med fire varsellamper varsler brukeren om tilfeller av lavt oljetrykk, overoppheting, feil ved lading eller defekter ved de elektroniske komponentene.


Informasjon
Motortype: 4-takts, overliggende kam
Antall sylindre: 3
Kubikk: 998 cc
Boring: 73 mm
Slaglengde: 79,5 mm
Effekt (HK): 60
Tenning: Mikrocomputerprogrammert
Start: Elektrisk
Kjølesystem: Væske
Turtallsregister: 5000 - 6000
Dødmannsknapp: Standard
Antall gir: 2,07
Girveksler: F - N - R
Lengde: 866 mm
Bredde: 417 mm
Høyde: 1397 mm
Kjøreklar vekt: 110 kg
Stamme Lengde: 531 (L) mm
Stamme Type: lang (L) - ekstra lang (XL)
Powertrim: Standard
MILJØMOTOREN Den vannavkjølte 3-sylindrede motoren er klassenes beste på hastighet, bensinforbruk, støynivå og gir maksimal komfort om bord. Den er meget effektiv og rask med moderne 4-takts teknologi, kombinert med lav vekt og kraftig akselerasjon. Motoren er utstyrt med det elektroniske innsprøytingssystemet (PGM-FI), Hondas unike patentbeskyttede BLAST system og et undervannshus med meget lav vannmotstand. Resultat – et ekstremt godt «fraspark» og høy topphastighet. BF60-serien har Honda’s drivstoffkontrollsystem ECOmo, dette bidrar til en bensinbesparelse på inntil 13 prosent i forhold til dagens konkurrenter i markedet. Motoren har allerede imponert fagpressen ” Motorlyden er nesten vidunderlig, støynivået er behagelig…” og hva bensinforbruket angår så skriver samme journalisten ” Reduserte vi turtallet med 1000 omdreininger var forbruket gått ned til det halve”. Markedets mest avanserte motor i mellomklassen er utrolig komfortabel og lett i bruk. BÅTMAGASINET (Nr. 1-2010) DRIVSTOFFØKONOMI Det elektroniske PGM-FI bensininnsprøytingssystemet og ”mager forbrennings-kontroll” (Lean Burn) og ECOmo (Economy Controlled Motor) bidrar til om lag 20 % bedre drivstofføkonomi under marsjfart enn tilsvarende tradisjonelle firetaktere under tilsvarende forhold. MILJØMESSIG YTELSE Det komfortable støynivået oppnås gjennom bruk av lengre eksoskanal og et optimalisert ribbedesign i den øvre seksjonen for ekstra stivhet. Motoren leverer fremragende miljømessig ytelse, med utslipp godt under RCD-standarden, som er den strengeste i verden. Den nye Honda BF60 er 97 % resirkulerbare. DRIFTSYTELSE Den nye BF60 utnytter BLAST teknologi for bensin/luftblanding og tenningstider, der en datachip velger optimale tenningstider for den aktuelle bensin-/luftblandingen, og sikrer optimal akselerasjon. Et nytt og strømlinjeformet girhus sørger for redusert hydrodynamisk motstand i vannet, kompakt motor-konstruksjon og andre lettvektsteknologier bidrar til de beste topphastigheter i denne motorklassen. En stor anti-kavitasjonsplate bidrar til å redusere motstand og vannsprut under kjøring. HOLDBARHET OG PÅLITELIGHET Et sett med fire varsellamper varsler brukeren om tilfeller av lavt oljetrykk, overoppheting, feil ved lading eller defekter ved de elektroniske komponentene.
1/1
HONDA
Hatløy Maritime AS

Nesevegen 40 – N-6065 Ulsteinvik
+47 70 01 99 20
firmapost@hatloy.no