Norsk språk English language
Kontakt oss

Hatløy Maritime AS

Nesevegen 40 – 6065 Ulsteinvik
+47 70 01 99 20
firmapost@hatloy.no 

Ståle Hatløy
Daglig leder

+47 70 01 99 20 
stale@hatloy.no 

Stian Hildre
Salg/Service

+47 913 47 192
stian@hatloy.no 

logo.png
 
 
 

Honda BF40

bf40560.jpg
Informasjon
Motortype: 4-takts, overliggende kam
Antall sylindre: 3
Kubikk: 808 cc
Boring: 70 mm
Slaglengde: 70 mm
Effekt (HK): 40
Tenning: Mikrocomputerprogrammert
Start: Elektrisk
Kjølesystem: Væske
Turtallsregister: 5000 - 6000
Dødmannsknapp: Standard
Antall gir: 2,08
Girveksler: F - N - R
Lengde: 694 mm
Bredde: 372 mm
Høyde: 1 260 mm
Kjøreklar vekt: 96 kg
Stamme Lengde: 416 (S) - 521 (L) mm
Stamme Type: Kort (S) - lang (L)
Powertrim: Standard

Ultimate ytelser! To av verdens mest solgte mellomklassemotorer BF40 og BF50, har i senere tid gjennomgått en total fornyelse og oppdatering av Hondas innovative ingeniørteam. Resultatet er en meget miljøvennlig motor som gir brukerne en kraftfull, men bensinbesparende opplevelse og gjør BF40 og BF50 til suverene vinnere i denne klassen. For å oppnå et optimalt forhold mellom vekt og balanse har Honda forskjøvet den 3-sylindrede rekkemotoren fremover i konstruksjonen. Dette gir en perfekt balanse i båten i forhold til tradisjonelle utenbordsmotorer i denne størrelsen. På samme måte som Hondas større utenbordsmotorer er BF50 og BF40 preget av et slående vingedesign, som understreker konseptets fokus på smekre linjer og styrke. Drivstofføkonomi Det elektroniske PGM-FI bensininnsprøytingssystemet og ”mager forbrenningskontroll” (Lean Burn) under marsjfart, bidrar til om lag 20 % bedre drivstofføkonomi (ca. 18 % for BF40) i forhold til den tidligere modellen under tilsvarende forhold. Turtallsområdet hvor ”mager forbrenningskontroll” brukes under marsjfart for å oppnå bedre drivstofføkonomi kalles ECOmo (Economy COntrolled Motor). Miljømessig ytelse Støynivåene er redusert med 1,0 dB fra tidligere modeller gjennom forbedringer som lengre eksoskanal og et optimert ribbedesign i den øvre seksjonen for ekstra stivhet. Begge modellene leverer fremragende miljømessig ytelse med utslipp godt under RCD-standarden, som er den strengeste i verden. Begge modellene er 93,6 % resirkulerbare ut ifra Hondas beregninger. Driftsytelse De nye motorene utnytter BLAST teknologi for bensin/luftblanding og tenningstider, der en datachip velger optimale tenningstider for den aktuelle bensin-/luftblandingen og sikrer optimal akselerasjon. Et nytt og strømlinjeformet girhus sørger for redusert hydrodynamisk motstand i vannet, kompakt motorkonstruksjon og andre lettvektsteknologier. Det bidrar til maks topphastigheter i denne motorklassen. En stor anti-kavitasjonsplate bidrar til å redusere motstand og vannsprut under kjøring. Holdbarhet og pålitelighet Et sett med fire varsellamper varsler brukeren om tilfeller av lavt oljetrykk, overoppheting, feil ved lading eller defekter ved de elektroniske komponentene.


Informasjon
Motortype: 4-takts, overliggende kam
Antall sylindre: 3
Kubikk: 808 cc
Boring: 70 mm
Slaglengde: 70 mm
Effekt (HK): 40
Tenning: Mikrocomputerprogrammert
Start: Elektrisk
Kjølesystem: Væske
Turtallsregister: 5000 - 6000
Dødmannsknapp: Standard
Antall gir: 2,08
Girveksler: F - N - R
Lengde: 694 mm
Bredde: 372 mm
Høyde: 1 260 mm
Kjøreklar vekt: 96 kg
Stamme Lengde: 416 (S) - 521 (L) mm
Stamme Type: Kort (S) - lang (L)
Powertrim: Standard
Ultimate ytelser! To av verdens mest solgte mellomklassemotorer BF40 og BF50, har i senere tid gjennomgått en total fornyelse og oppdatering av Hondas innovative ingeniørteam. Resultatet er en meget miljøvennlig motor som gir brukerne en kraftfull, men bensinbesparende opplevelse og gjør BF40 og BF50 til suverene vinnere i denne klassen. For å oppnå et optimalt forhold mellom vekt og balanse har Honda forskjøvet den 3-sylindrede rekkemotoren fremover i konstruksjonen. Dette gir en perfekt balanse i båten i forhold til tradisjonelle utenbordsmotorer i denne størrelsen. På samme måte som Hondas større utenbordsmotorer er BF50 og BF40 preget av et slående vingedesign, som understreker konseptets fokus på smekre linjer og styrke. Drivstofføkonomi Det elektroniske PGM-FI bensininnsprøytingssystemet og ”mager forbrenningskontroll” (Lean Burn) under marsjfart, bidrar til om lag 20 % bedre drivstofføkonomi (ca. 18 % for BF40) i forhold til den tidligere modellen under tilsvarende forhold. Turtallsområdet hvor ”mager forbrenningskontroll” brukes under marsjfart for å oppnå bedre drivstofføkonomi kalles ECOmo (Economy COntrolled Motor). Miljømessig ytelse Støynivåene er redusert med 1,0 dB fra tidligere modeller gjennom forbedringer som lengre eksoskanal og et optimert ribbedesign i den øvre seksjonen for ekstra stivhet. Begge modellene leverer fremragende miljømessig ytelse med utslipp godt under RCD-standarden, som er den strengeste i verden. Begge modellene er 93,6 % resirkulerbare ut ifra Hondas beregninger. Driftsytelse De nye motorene utnytter BLAST teknologi for bensin/luftblanding og tenningstider, der en datachip velger optimale tenningstider for den aktuelle bensin-/luftblandingen og sikrer optimal akselerasjon. Et nytt og strømlinjeformet girhus sørger for redusert hydrodynamisk motstand i vannet, kompakt motorkonstruksjon og andre lettvektsteknologier. Det bidrar til maks topphastigheter i denne motorklassen. En stor anti-kavitasjonsplate bidrar til å redusere motstand og vannsprut under kjøring. Holdbarhet og pålitelighet Et sett med fire varsellamper varsler brukeren om tilfeller av lavt oljetrykk, overoppheting, feil ved lading eller defekter ved de elektroniske komponentene.
1/1
HONDA
Hatløy Maritime AS

Nesevegen 40 – N-6065 Ulsteinvik
+47 70 01 99 20
firmapost@hatloy.no